De sport.

Badminton geen Sport voor watjes

Badminton geen Sport voor watjes:

Criterium                   Tennis                               Badminton
Speeltijd                    195 minuten                    76 minute
bal/shuttle in spel . 18 minuten                    37 minute
Aantal rally’s              299                                   146
Aantal slagen             1004                                 1972
Slagen per rally         3,4                                     13,5
Afgelegde afstand  3,2 km                               6,4 km

Wist je dat:

• Een voluit door een topspeler gesmashte shuttle van het racket vertrekt met een snelheid van meer dan 280 km/u!
  • Wij vinden dat een ander ook moet kunnen spelen! + We daarom spelen we in periode’s van 20 minuten!
  • Je dan ook nog vaak 2 games speelt!
  • Uitblazen aan de bar in het Trefpunt mogelijk is!

Wie zijn we?
“De Treffers” is een gezellige badmintonvereniging met jeugd- en seniorenspelers. De vereniging is in 1981 opgericht en ingeschreven bij de Nederlandse Badminton Bond (NBB). Momenteel hebben we rond de 60 leden. Elk jaar stellen we een aantal teams samen om aan de competitie mee te doen. Omdat we een zondagsvereniging zijn spelen we niet op zondag.
Wat hebben we te bieden?
Omdat we het belangrijk vinden dat de leden op een goede manier badminton spelen, bieden we iedereen de mogelijkheid aan om te trainen onder deskundige begeleiding.
Vrij spelen.
Naast de training is er natuurlijk gelegenheid om onderling partijen te spelen. Om iedereen aan bod te laten komen spelen we periodes van 20 minuten. Voor een goede baanindeling maken we gebruik van een afhangsysteem. Regelmatig zien we ook competitiespelers met recreanten op 1 baan spelen. Elitair gedrag past niet binnen onze vereniging.
Competitie.
De Treffers spelen ook natuurlijk mee in de districtscompetitie van de NBB (afd. centrum). Naast de seniorencompetitie is er ook de jeugdcompetitie met een opbouw volgens leeftijd.

Wat kost het?
Junioren tot en met 14 jaar € 90,00.
Junioren van 15 tot en met 17 jaar € 100,00.
Senioren € 175,00

Wanneer spelen we?
Junioren 19.00 – 20.00 uur
Senioren 20.00 – 22.00uur

Hoe wordt ik lid?
Lijkt badminton je een leuke sport, meld je dan aan als lid van de Treffers
Bel dan voor meer informatie naar: Marco van Middendorp Bezembinderslaan 12 3781 DG Voorthuizen 06-29353599
(Gelieve niet op zondag, dins- en woensdagavond)
Als je nog twijfelt, kom dan gerust een keer langs in het Trefpunt op dinsdagavond tussen 19.00 en 22.00 uur! Je kan ook een keer meespelen om te zien of badminton ook iets voor jouw is

Badminton, een sport voor watjes?
Kom Nou!!!
Bij de Treffers raak je ze beter!